Taie costurile! Gestionează 
fluxul de numerar pe timp de 
Pandemie - prima parte

07 mai 2020

Azi, când scriu acest material, ne aflăm în plină pandemie COVID-19 și dupa cum spun specialistii va urma o criza economica. De ce cred ei că va urma o criză economica? Aducând totul intr-un mod simplist, e normal sa avem o criza. Dacă au fost închise segmente de piata, daca oamenii nu au voie să circule dacât în anumite condiții, evident nu vor mai avea aceleași nevoi. Școlile au fost închise iar părinții au fost nevoiți să se adapteze și să ramâna acasa și ei. Deși aparent totul a fost mutat in online, in esență lucrurile nu stau chia așa. Oamenii stau in casă, nu cumpără, nu mai merg la concerte/teatre/spectacole, in concluzie nu consuma, își pierd locul de muncă… Nu cred că a făcut cineva o analiză concretă la cât a scăzut venitul unei familii in aceste momente.

Vom încerca să oferim din experiența noastră micilor întreprinzători, care în aceste momente trebuie să asigure continuitatea afacerilor, să supraviețuiască acestei crize, dar și să găsească modalități de a genera profit. Ceea ce, în acest moment, înseamnă că ai numerar disponibil.

Pentru întreprinderile mici, gestionarea fluxului de numerar într-o criză este absolut vitală. Poate însemna stabilizarea afacerii sau pierderea acesteia.

Pentru a obține controlul, trebuie să vă concentrați pe activități operaționale care vă aduc lichidități. Scăderea veniturilor aduce după sine nevoia de reducere a cheltuielilor.

Pentru început, va propunem astăzi să ne concentrăm pe stabilizarea și menținerea fluxului de numerar operațional.

Sugestiile noastre pentru îmbunătățirea fluxului de numerar pe termen scurt sunt:

  1. Analiza Clienților existenți. Fă o listă cu clientii care au termene de plată mari sau sunt restanți, renegociză cu ei chiar daca trebuie să le dai un discount. Restabilește condițiile de livrare si incearcă să personalizezi serviciile pentru ei.
  2. Analiza Clienților potențiali. Încurajează clienții noi sa aleagă produsele/seviciile tale, oferindu-le reduceri pentru plata imediata sau plata în avans. Diminuând astfel termenele de plata, genezi cash imediat.
  3. Analiza Serviciilor/Produselor vândute. Adaptează-te noilor condiții si caută să reinventezi produsele/serviciile pe care le ai aducându-le în actualitatea imediată
  4. Analiza Furnizorilor. Fă o lista cu furnizorii care iți mentin activitatea si sunt obligatorii pentru bussinesul pe care îl ai. Verifica termenele de plata și incercă renegocierea acestora. Trebuie să cântărești pro și contra, deoarece plata prea lentă poate răni relația cu furnizorii, dar plata prea rapidă poate răni fluxul de numerar. Găsiți mixul potrivit și adoptați acele condiții de plată optime.
  5. Analiza Stocurilor. Unele companii fac greșeala de a cumpăra prea multe pe stoc, ceea ce poate bloca numerarul. În schimb, vedeți dacă are sens ca afacerea dvs. să efectueze mai puține achizitii de materii prime si materiale și să comandați doar atunci când este absolut necesar. Deocamdată, căutați să lichidați orice inventar inutil și să recuperați o parte din banii respectivi, chiar dacă înseamnă că vindeți cu reducere.

Sunt doar câteva idei generale care însă pot fi personalizate pentru fiecare companie. Oferim consultanță celor interesați. Ne puteți contacta pe adresa de email [email protected]

educatie alimentaie sanatoasa, educatie financiar